KESKINENI SÕBRAKIRI oktoober - detsember 2014

Ennäe, neitsi jääb lapseootele ja toob poja ilmale ning paneb temale nimeks Immaanuel. Js 7:142014 sygis kell

Tere!

"Niitudel lumi, tänaval vaikus. Sügise nukrus on jäänud unustusse..." Seda Pekka Simojoki laulu on meie kodus sel aastal palju lauldud. Ja kellele siis ei meeldiks põhjamaine jõuluidüll – lumised maastikud, tänavate vaikus, pühalik rahu.

Iisrael

Iisraelis käisime oktoobri alguses ning märkasime, kui kaugele jäi idüll Jeesuse sünni aegu – ilm meie talve mõistes päris soe, maastik sel aastaajal kivineliivane, rahvas igal pool tunglemas, nii et kohe-kohe sünnitama hakkavale noorele naisele oli pakkuda ainult kohta laudas...

Naatsaret Village's nägime, milliste tööriistadega Joosep oma tööd tegi, kuidas kangast kooti, leiba küpsetati ning oliividest õli pressiti. Jeesuse radadel liikuda oli tõeliselt huvitav!

Eriline kogemus oli osa saada armulauast Jesuuralemmas haua-aias. Kuigi turistidele näidatakse kahte erinevat hauda (teise ümber on lausa suur kirik ehitatud), on peamine siiski see, et haud on tühi ja Jeesus elab. Ilma jõuluimeta poleks olnud ka ülestõusmist ning ilma ülestõusmiseta poleks jõulusündmusel igavikulist tähendust.

2014 sygis kalmistu

Levašovo

on Põhja-Peterburis asuv memoriaalkalmistu, kuhu on aastail 1937-1938 (ja ka hiljem) massihaudadesse maetud u 47 000 inimest. Kellegi arvutuste kohaselt 65 inimest päevas. Kalmistul on nii maas kui puudele kinnitatud mälestusplaate ja -pilte, kuigi mitte keegi ei tea täpselt, kuhu keegi maetud on. Värava läheduses on kell, mida iga kalmistule tulnu mälestamiseks helistada võib.

26.10. käisime koos koguduse ja seltsi liikmetega seal mälestusjumalateenistust pidamas. Kui kohale jõudsime, kostis aiatagusest sõjaväeosast kõva müra, ilmselt lennukimootorist.

Müra saatel oli omamoodi kõnekas vaikselt eestlastele püstitatud mälestuskivi juurde kõndida, möödudes soomlaste ja ingerlaste aladest. Armulaud kalmistul tõi nähtamatu koguduse konkreetselt meie keskele.

Külalised

2014 sygis orkesterNovembri esimesel nädalavahetusel käisid meil külalised Eestist: bussitäis eri vanuses muusikuid, Karijärve keelpilliorkester. Nad astusid üles Puškini, Kelto ja Jaani kirikus ning publikut oli piisavalt. Tore oli neid kuulata ja kirikupingist ka kaasa laulda!

Veidike enne nende tulekut oli vaja neile kiiresti viisakutsed organiseerida. Jumal oli armuline ning nad said kutse nii, et kogu asjaajamiseks piisas e-postist.

Kroonlinnas

4.11. on Venemaal kalendris "punane" päev: tähistatakse rahvaste ühtsuse päeva ning see on vaba päev. See on üks neid harvu kordi, mil miljonilinna liiklus umbes pooleks päevaks üsna vaikseks jääb.

Soome koolis oli see küll tavaline tööpäev, kuid traditsiooniliselt alustatakse seda konserdiga. Käisime samuti laste esinemist kuulamasvaatamas ning mõtlesime seejärel kahekesi lihtsalt kusagile sööma minna ning "kvaliteetaega" veeta. Siis aga otsustasime ette võtta hoopis teekonna Kroonlinna.

Olin tegelikult sellest juba aastaid unistanud. Koidulaga seoses olin seda nime juba koolipõlves kuulnud, kuigi siis  polnud tegelikult aimugi, kus see täpselt asub.

2014 sygis kirikTänapäeval pääseb Kroonlinna ka merre ehitatud autoteed mööda ja nii me sinna suundusimegi. Kuna ettevõtmine tuli spontaanselt, oli meil eeltöö tegemata ning Koidula kodumaja leidmiseks tuli kultuuriseltsi esimehelt Viiult telefonitsi juhtnööre küsida. Aga üles me selle kenasti leidsime.

Käisime ka sadamakail, kust lisaks majakale ning sõjalaevadele sai näha isegi suurt allveelaeva. Imetlesime ka suurt laevastiku katedraali.

Saarel viibides taipasin, et kuigi Koidula ajal tegutses Kroonlinnas mitu luterlikku kogudust, oli tema aegu ka Jaani kirik juba olemas ja küllap oli ta sealt käinud.

Leidsime ka toreda söögikoha ning nüüd on teada, kuhu mõnel kenal kevadisel päeval kogu perega aega veetma minna, sest seekordne käik oli põgusapoolne. Peale söömist tuli kiirustada kooli lastele järele.

Pühapäevakool jne.

Lastetöö osas olid sügiskuud oodatust vaiksemad, sest nii mõnigi kord jäi üks kolmelapseline pere tulemata ning ainult oma tüdrukutele tundide pidamise asemel sain üle hulga aja jumalateenistusest osa kirikupingis. Nüüdseks on pühapäevakool jälle hoo sisse saanud ning viimases tunnis oli ka uus tüdruk, kelle tema sõbrad olid kaasa kutsunud.

2014 sygis laual5.12. alustasime uue töövormi, vestlusringiga. Meil käis külas EELK Misjonikeskusest Kirsti Malmi, meie ammune sõber. Kasutasime tema siinoleku kohe ära ning ta oli külaliseks meie vestlusringis, kuhu lisaks meile endile tuli veel viis naist. Koos veedetud paar tundi möödusid ruttu. Aitäh, Kirsti!

Plaan on 1-2 korda kuus argipäeval olla koos nendega, kel selleks mahti ja tahtmist. Järgmine kord saame kokku kolmekuningapäeval. Palvetage, palun, selle uue alguse eest!

Külastame nüüd regulaarselt 97-aastast Olgat. Poja puhkusereisi ajaks paigutati ta septembris ajutiselt  anadekodusse. Seal on ta praegugi, sest naaber teeb nende ühiskorteris hoolega remonti ning selle keskel poleks eakal inimesel kuigi meeldiv elada.

Kui me esimest korda Olgat vanadekodusse vaatama läksime, unustasime koju nii saadud juhtnöörid vanadekodu asukoha leidmiseks kui ka korraliku kaardi. Õnneks olime eelmisel õhtul kaarti uurinud ning mäletasin ka bussipeatuse nime. Kui siis peatus järsku meie ees seisis, tuli hakata möödujailt nõu küsima. Kohe esimene mees oskaski teed juhatada, sest tegu oli taksojuhiga. Juhtimine ülevalt, kas pole?!

Vanadekodu külastused on meeldivad hetked: räägime uudistest, kuulame Olga meenutusi. Hannu seab iga kord ka  armulaua. Need on liigutavad ning kõnetavad käigud, taevase ja maise kokkupuutepunktid.

Meie ise

2014 sygis lavaloleme olnud terved. Tüdrukud on küll köhinud, kuid muidu on põhjust tänulik olla, onju?! Meie pere viiuldajal on jätkunud indu muusikaga tegeleda ning esinemisigi on olnud päris palju. Viimati astus muusikakooli viiulirühm üles pea 4000 kohalises kultuuripalees peaaegu täis saalile. Mimmu isegi ei pabistanud eriti, kuigi oli üks solistidest. Rohkem oli muret selle pärast, kas ta ikka jõuab õigeks ajaks kohale...

Astusime tagauksest sisse 2 minutit enne kontserdi algust ning rühm esines teisena. Aga kuigi ülejäänud rühmaliikmed olid juba laval ning Mimmu viiul ja kingad kusagil neile antud ruumis, jõudis ta uksel oodanud neiu abiga õigeks ajaks õigesse kohta. Ja nende esitus oli suurepärane.

29.12. oleksid lõppenud meie viisad. Põksuva südamega kuulasime sügise jooksul uudiseid, kas ja kuidas Hannu tööluba pikendatakse. Kord polnud teada, millal üleüldse saab taotlusi sisse anda. Siis jälle kuulsime jutte, et uue seaduse kohaselt tuleb tööloa saamiseks sooritada vene keele eksam. Aimu nõutavast keeletasemest ei olnud aga kellelgi. Kuid täna saime tagasi passid koos uute viisadega! Halleluuja!

2014 sygis toolKogu Venemaal oldud aastate jooksul on meilt ikka ja jälle küsitud, mida igatseme Soomest ja Eestist, mida siin ei müüda. KAALIKAS on olnud ainus, mida oleme taga igatsenud. Teistele toodetele on olemas kohalikud vasted või oleme neid üle piiri toonud. Kuid juba alates Saranski aegadest olen ikka kõiksugu tänavaäärseid memmesid pidi uurinud, et ega kellelgi kaalikaid pakkuda pole.

Isegi külakostiks oleme vahel kaalikaid palunud, kui keegi Eestist või Soomest külla tulles on seda küsinud.

Eelmisel pühapäeval, kui Kirsti siin oli, käisime temaga jalutamas ning astusime ka turult läbi. Ja mis ma nägin – memmeke müüs kaalikaid!!! Raske oli silmi uskuda. Loomulikult ostsin. Nämmm!

Aasta lõpeb peagi. Täname Sind mööduva aasta eest, iga eestpalve ja ohvrianni ning meelespidamise eest. Tahame Sind julgustada ka meile Peterburi külla tulema, et saaksime Sulle kõike kohapeal ise näidata.

Rõõmsaid jõule ning õnnistatud uut misjoniaastat!

Kohtumiseni 2015. aastal!

Liliann perega

Hannu, Liliann, Hanna ja Miriam Keskinen
Puh. +7 921 983 4012 (Hannu)

Puh. + 7 921 983 4013 (Liliann)

Skype: hannu.keskinen ja liliann.keskinen

Blogi: hannukalervo.wordpress.com

c/o Inkerin Kirkko  PL 189 53101 Lappeenranta Soome

e-post:  eesnimi.perekonnanimi @sekl.fi

EELK Misjonikeskus Tehnika 115, 10139 Tallinn tel 6464760 mk @eelk.ee     www.misjonikeskus.ee Annetused misjonitöö heaks: Swedbank 1120254269 SEB 10602016015008